25 Haziran 2008 Çarşamba

ÖĞRETMEN ATAMALARI


HİÇ BİRŞEY OLMAZSAN ÖĞRETMEN OL ZİHNİYETİNE DUR DENECEK Mİ?

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Genel Müdürü Ömer Balıbey, "Şuan ülkede 170-180 bin biriken öğretmen var. Arz talep olmayınca bu çocukların şansı yok. Uzun vadede öğretmen liseleri, eski öğretmen okulları gibi eğitim fakültelerinden mezun olan öğrencileri alsın arz talep dengelensin ve KPSS'ye girmeden direk atanacak. Bunun için uzun vadede bir çalışma yapıyoruz" dedi.

Safranbolu'da ihale aşamasında olan Anadolu Öğretmen Lisesi'nin yapılacağı Harmanbaşı Mahallesi'nde incelemelerde bulunan MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Genel Müdürü Ömer Balıbey, daha sonra Safranbolu İlçe Kaymakamı İzzettin Küçük'ü ziyaret etti. Balıbey, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, YÖK'le 2002 yılından bu yana ara verilen toplantıların yeniden başladığını ve mevcut öğretmen sistemi içerisindeki öğretmenleri nasıl iyileştirilmesi konusunda yoğun çalışma içersinde olduklarını belirtti.

Öğretmenlerin yerleştirilmesi konusunda yaşanan sıkıntıların sorulması üzerine Balıbey, "Kadro bu kadar, Milli Eğitim Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı bize 30 bin kadro veriyor. 10 binde sözleşmeli 40 bin. Bu 40 bin kadro ile hiç birşey almıyoruz. Ülkede 69 adet eğitim fakültesi olunca 50 bin öğretmen mezun oluyor, teknik eğitimde 42, fen edebiyatta ise 28 fakülte olunca yılda 80 binin üzerinde mezun oluyor. Biz 30 ile 40 bin civarında kadro alıyoruz. Şuan ülkede 170 -180 bin biriken öğretmen var. Arz talep olmayınca bu çocukların şansı yok. Uzun vadede öğretmen liseleri eski öğretmen okulları gibi eğitim fakülteleri mezun olan öğrencilerini alsın, arz talep dengelensin ve KPSS'ye girmeden direk atansın. Bunun için uzun vadede bir çalışma yapıyoruz. Bu bir altyapı futbol okulu gibi olmalı. Dershanelerin kapatılması konusunda ise bunun bir arz talep durumu olduğunu, dershaneler iyi okullar kötü demiyoruz ya da tam tersini de demiyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı büyük bir reform başlatarak serbestlik yaparak SBS ile öğrencileri sistemin içerisine almaya başladı. Liseler 4 yıla çıkarıldı. Anadolu öğretmen ve fen liseleri hariç. Anadolu liselerini de uzun vadede böyle yapmayı düşünüyoruz. Daha çok bu arz talebi yukarda rahatlatarak, yani alttan gelen sisteminin önünü açarsak, o sınava çok az öğrencinin gireceği sisteme koyarsak herkes daha çok rahatlayarak girebilir ve o zaman dershaneler kaldırılır. Şuan ki mevcut sistemde bugün dershanelerin kalkması mümkün değil, ancak uzun vadede yeni alternatifler aranırsa ve eğitim sisteminde yeni reformlar oluştuğu zaman ancak dershaneler kaldırılması düşünülebilir. İleride sınavsız geçişler olacağından zaten otamatikmen dershaneler kapanır. Bunlarının hepsi zaten uzun vadede olacak işler" diye konuştu.

Hiç yorum yok: